ورود شمارا به تارنمای مدرسه مجازی خوش آمد می گوییم . امیدواریم مطالب این تارنما برای شما مفید باشد

موضوع بسته شد
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
Like Tree3Likes
  • 3 Post By z---r

موضوع: درس پانزدهم میوه ی هنر

  1. #1
    مدیر ارشد z---r آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    نوشته ها
    845
    تشکر
    55
    تشکر شده 539 بار در 288 ارسال

    درس پانزدهم میوه ی هنر

    فعالیت های درس

    1- در ترکیب های زیر موصوف وصفت و مضاف و مضاف الیه را مشخص کنید
    میوه ی انسان – کردار نیکو – جور تبر – آتشگر گیتی – شاخ بی بر - مرد هیزم شکن

    موصوف و صفت = کردار نیکو - شاخ بی بر - مرد هیزم شکن
    مضاف و مضاف الیه = میوه ی انسان – جور تبر - آتشگر گیتی


    2- در عبارت ها و مصراع های زیر ، شبه جمله را مشخص کنید

    آوَخ که شدم هیزم
    شبه جمله = آوَخ
    ای میوه فروش هنر ، این دکه و بازار .
    شبه جمله = ای میوه فروش هنر


    3- در شعری که خواندید که نمونه آرایه ی شخصیت بخشی ، بیابید و آن را توضیح دهید .
    خندید برو شعله = خندیدن عملی که انسان ها آنجام میدهند را به شاع به شعله نسبت داده است .


    4- نقش دستوری کلمه های مشخص شده را بنویسید
    دهقان چو تنور خود از اینه هیمه بیفروخت
    نهاد = دهقان
    مفعول = چو تنور
    متمّم = هیمه
    فعل = بیفروخت


    املاء
    1- کلمات ردیف اول را با کلمات ردیف دوم ترکیب کنید . کلمات جدید را در جدول بنویسید .
    هیزم - نگون – آتش – دگر – میوه - بدین
    گر – بار – فروش – شکن – گونه – سار

    هیزم شکن نگون سار آتشگر
    دگر بار میوه فروش بدین گونه




    2- با توجه به واژگان زیر معنی مناسب را انتخاب کنید
    الف ) ادبار ( روزگار ، تیره بختی )
    ب) فرجام ( پایان ، انجام )

    3- شش کلمه از درس که املاء آن ها برای شما مهم است بنویسید
    این تمرین بر عهده خود دانش آموزان می باشد .

    نگارش
    1- دو بیت زیر را ، به نثر ساده بازنویسی کنید .
    جز دانش و حکمت نبود میوه ی انسان .....ای میوه فروش هنر ، این دکه و بازار
    انسان به جز دانش و حکمت هیچ ثمره ای از خود باقی نمی گذارد اگر واقعا از دانش و حکمت ی بر خوردار شده ایم در همین دنیا زمان ارائه آن به دیگران است

    از گفته ی نا کرده و بیهوده چه حاصل ......کردار نکو کن ، که نه سودیست زگفتار
    حرف و سخن خوبی که بگویید ولی عملی به آن نکند هیچ فایده ای برای انسان ندارد . تا می توانیم باید کار های شایسته انجام دهیم که در سخن بی عمل هیچ سودی نیست .


    2-داستان این درس را به گونه ی دیگری در یک بند ، به پایان برسانید .
    صدای ناله ی سپیدار به گوش شعله رسید .شعله به اوگفت چه شده
    چرا ناراحتی ، چرا آه می کشی ؟ سپیدار گفت از این ظلم دلگیرم
    آنهای همیشه از سایه ی من استفاده می کردند حالا نمی دانم چرا
    به فکر نابودی من افتادند .

    3- سرنوشت درختی را که به میز و نیمکت تبدیل شده ، از زبان خودش در پنج سطر بنویسید .
    من درختی زیبا در جنگل بودم . درختان دیگری نیز همراه من بریده شده اند .
    از سرنوشت آنها دیگر خبری ندارم . ابتدا خیلی ناراحت بودم اما اکنون که
    به میز و نیمکت تبدیل شده ام و باعث می شوم که دانش آموزان راحت تر
    درس بخوانند خوشحال هستم
    . اگر به کاغذ هم تبدیل می شدم باز هم خوشحال بودم
    ولی اگر مرا به مبلمان یا به دیگر وسایل تزینی تبدیل می کردند خوشحال نمی شدم .

    کارگاه نویسندگی
    باز سازی
    هرگاه موضوعی قدیمی یا مطلبی از متون گذشته را با شاخ و برگ و شکل تازه تری بنویسیم .آن را باز سازی کرده ایم ، بازسازی وقایع و رویداد ها یکی از راه های تمرین و تقویّت نویسندگی است . می توان رویداد های کوچک را به صورت یک داستان کوتاه بازسازی کرد .


    1- پایان داستان (( درخت علم )) را به دلخواه ، بازسازی کنید .

    2- یکی از اتفاق های به یاد ماندنی کلاس خود را بنویسید .

    3- داستان یک یک ماهی کوچک که در تور ماهی گیر گرفتار شده را طوری بنویسید که ماهی سر انجام ، ماهی گیر را دچار سر درد می کند .

    4- فهم خودرا از ضرب المثل (( مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد ))، در یک بند بنویسید .
    وقتی انسان تجربه تلخی داشته باشد و از آن تجربه آسیب دیده باشد در شرایطی مشابه آن تجربه ی قبلی قرار بگیرد خواهد ترسید حتی اگر تجربه ی جدید
    هیچ ضرری به او نزند باز هم این ترس در وجود او خواهد بود .

    مدرسه مجازی, دوره ی دبستان, دبستان , پایه ششم ,ریاضی ششم , دروس ریاضی, درس ریاضی ,ریاضی ,ریاضی پایه ششم , ریاضی ششم دبستان,مدرسه مجازی, دوره ی دبستان, دبستان ,پایه ششم , درس علوم تجربی,علوم ,علوم تجربی , علوم ششم ,علوم پایه ششم , علوم ششم دبستان ,مدرسه مجازی, دوره ی دبستان, دبستان ,پایه ششم , درس کار وفناوری ,کار وفناوری ,کاروفناوری پایه ششم ,کاروفناوری ششم , کاروفناوری ششم دبستان ,مدرسه مجازی, دوره ی دبستان, دبستان ,پایه ششم , درس فارسی,فارسی,زبان فارسی ,فارسی پایه ششم ,فارسی ششم , فارسی ششم دبستان ,مدرسه مجازی, دوره ی دبستان, دبستان ,پایه ششم , درس اجتماعی,اجتماعی ,مطالعات اجتماعی,مطالعات ,اجتماعی پایه ششم ,اجتماعی ششم,اجتماعی ششم دبستان , مدرسه مجازی, دوره ی دبستان, دبستان ,پایه ششم , درس قرآن,قرآن ,قرآن پایه ششم,قرآن ششم, مدرسه مجازی, دوره ی دبستان, دبستان , پایه ششم ,درس هدیه های آسمانی,هدیه ها ی آسمانی ,هدیه های آسمانی ششم, هدیه های آسمانی پایه ششم ,

    پایان درس پانزدهم میوه ی هنر

  2. 6 کاربر به خاطر ارسال مفید z---r از ایشان تشکر کرده اند:

    12145 (04-21-2014), leila81 (03-15-2014), mhmn (05-09-2014), stefan (03-09-2014), ایوب (02-17-2014), عاطفه (02-28-2014)

موضوع بسته شد

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

     

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید